Feb 22, 2008

WINGS NIGHT Onsdag 20.02.08

Brenda, klassekameraten min, inviterte meg med på wings night. Jeg takka ja og begynte å glede meg allerede på tirsdag, sjøl om jeg ikke visste hva jeg skulle på! Det eneste hun sa, var at wings night er et VELDIG populært tilbud hver onsdagskveld.

Og såpass kan jeg si: Wings night er helt crazy! Jeg og Brenda dro for å stå i køen utenfor Storehouse allerede halv fem, for å vente til de åpna dørene, fordi hun sa folk kommer tidlig dit for å sikre seg et bord. Trodde ikke på henne, da hun sa ahte det kommer til å bli en lang kø. Ikke før jeg så det med egne øyne! My goodness! Folk er helt gale etter wings night! Wings er kort for chicken wings, kyllingvinger rett og slett. Og kanadensere elsker sine wings! Spesielt når det koster kun 5 dollar for ti. Skjønner dem godt. Jeg spiste honey garlic wings, nammenam. Smakte også på lemon pepper og barbeque wings, men jeg fant min favoritt øyeblikkelig. Anisa, Holly og Layli kom også dit. Vi hadde det kjempekoselig, lo og spiste wings. By the way girls; Cosmopolitan drinkene er brune her! Ja, BRUN, ikke rosa, som hjemme. Jeg kikka litt skeptisk på glasset jeg fikk, når jeg fikk en brun drink, og tenkte at bartenderen har mixa feil drink til meg, men neida. Tranebærjuicen de bruker er brun. Det var litt rart, når man er vant til at Cosmopolitan er en skikkelig jentedrink, rosa og med det navnet.

Har også prøvd å spille airhockey, men det gikk heller dårlig. Brenda slo meg 7-3. Jeg har ikke øye-hånd-koordinasjon til å spille det, så det ble med det ene forsøket.

Vi ble ferdige kl 19, da gikk vi derifra. Folk sto enda i kø! Og køen var laaaaang! Det var rart å se. Folk liker virkelig wings..

Craig kom og henta oss. Han er en bekjent av Brenda, fra Baker Lake, samme stedet hun er fra. Han kjørte alle hjem- men først råna vi Iqaluit rundt. Fikk se alle severdigheter. Og nu kan jeg si, med stolthet i stemmen:
I’VE BEEN ON THE ROAD TO NOWHERE! :D
Det er en vei her som heter faktisk The Road to Nowhere! Og jeg har vært der! Har bevis på det også! Kult, ikke sant?! :D

Nu har jeg begynt å bli kjent med folk her. Lørdag tar Brenda meg med på ”facial”, dvs skjønnhetspleie. Det blir interessant.

Jeg er så trøtt, men klokka er bare halv ti på kvelden. Sovner tidlig og våkner tidlig, men likevel går tia så fort. Virker som jeg har vært her lengre, men har knapt vært her i en uke. Tenk på det. Jeg har vel opplevd så mye, at jeg trenger litt tid til å absorbere alle inntrykk.
Well, god natt, for now.

No comments: