Feb 18, 2008

Observasjoner og betraktninger

Igår satt jeg på tv-rommet og så på toy story 2. I to og en halv timer snurra filmen, avbrutt av reklamer hvert tiende minutt. Skikkelig irriterende!

Klokka fem var middagen. I kantina sitter jentene og damene rundt et bord, herrene og guttene rundt et annet. Bortsett fra et par, som sitter for seg selv. Og jeg alene.

Hørte i går at husene på den andre siden av veien er faktisk fengsler! Ene for ungdom, andre for voksne. Og når jeg så etter, oppdaga jeg høye gjerder rundt begge hus.

Her tror folk at jeg er fra Grønland. “Are you greenlandic?” spør de. Jeg finner det ganske artig! Er jeg så lik grønlendere? Det må være de høye kinnbeina og skråe øynene mine, hehe!

Rommet mitt er iskaldt. Har prøvd å skru på ovnen, men den varmer ikke uansett mer. Hørte fra folk på tvrommet at hele huset plages med kulda. Det er vinden, sier noen. Og jeg trodde at det var jeg som ikke tålte kulda her! J

Glemte å fortelle at jeg har vært i Basketballens vugge! Almonte, der Kate og Noel bor, er berømt for å være stedet der de oppfant basketball! De har basketballmuseum der og alt! Tenk!

Når jeg satt på flyet og kikka ut, forsto jeg hvorfor ishockey er så populært i Canada. Så mange små og store innsjøer og elver her! På vinteren er alt frosset og da kan man skøyte på dem. Noel fortalte at i Ottawa går det en kanal midt i byen og på den skøyter folk, også til jobben!

No comments: