Mar 18, 2008

Bidus og fersk reinkjott

Tenk, idag opplevde jeg at jeg var som hjemme igjen. Spiste lunsj hos Brenda! Foerste gang jeg smakte frosen, raa reinkjoett, som jeg dyppa i loeksmoer. Godt var det iallefall. Beste av alt, jeg spiste BIDUS, med ferske hveteboller til. Herremin det var godt. Cariboustew = bidus. Hattie, Brendas birthmother, hadde laga maten og i Brendas leilighet var vi, 22 tilsammen med smaatt og stort, og spiste! Folk satt paa gulvet og spiste. Det var nesten som paaske hjemme, med familien samla og bidus til middag. Jeg sa til Brenda: I could die now, I'm happy! :) Magen min smilte.

Det er rart aa tenke paa at hjemme er paaska igang og her sitter jeg, paa tvrommet paa Old res, paa andre siden av verden. Heldigvis har ikke hodet mitt forstaatt ennu at det er paaske, saa jeg kjenner ikke hjemlengsel, men det kommer vel etterhvert. Fredag og mandag har vi fri fra skolen, saa paaske her er rett og slett bare en longweekend. Kjedelig!

Jeg antar at folk hjemme har det travelt. Jeg er litt misunnelig. Egentlig har jeg det ogsaa travelt, med skolearbeidet og syinga. Jeg er i full gang med parkasen min, tok til og med symaskinen med hjem, saa jeg kan sy og bli ferdig med den. Skal ogsaa skrive om den. Blir sikkert aa sitte hjemme i paaska og skrive essayen. Boring! :/ Jeg liker aa sy og gleder meg til aa bli ferdig med parkasen.

Saann gaar nu dagan..

No comments: