Mar 7, 2008

Assimilering og ambassadøring!

Nu har jeg kjøpt selskinnsvotter. Har funnet et par kamik’er, men har ikke kjøpt dem ennå, fordi jeg vil se om jeg finner et par på kvinnenes handtverksmarknad før jeg bestemmer meg. Mandag starter jeg på cultural studies, der skal jeg sy noe og skrive om det. Har tenkt å sy en parkas (jakke).



Jeg likner forresten mer på qaalluuna nu enn før, fordi jeg var hos frisøren og nå er jeg blond! Var så godt å få håret stelt ordentlig, og for en rimelig penge. Det var nemlig en student i frisørklassen som klippa håret mitt.



Nå er det forresten ordna: Jeg skal holde en forelesning på Nunatta museum om bestefars (og alle de andres) tur til Baffin Island! 18. mars er datoen. Og neste tirsdag er jeg bedt til sølvsmedklassen for å fortelle om samisk kunsthåndverk og sånt! Jeg er en ordentlig samisk ambassadør her i Iqaluit!

1 comment:

Anonymous said...

Mis dat gal lea álo ofelas..;)